La seguretat i el benestar dels nostres clients és la nostra màxima prioritat. Hem estat treballant per transformar-nos i adaptar-nos a la nova situació, hem après i hem preparat el nostre hotel i la nostra operativa perquè tots estiguem i ens sentim segurs, per rebre’t novament, per protegir-te i cuidar de tu i els teus i perquè el Covid-19 no t’espatlli les teves merescudes vacances o el teu viatge de treball.
Totes les persones que formem l’Hotel Flamingo hem rebut una àmplia formació en la gestió del Covid-19: què és, com es combat i com es manté sota control. Ens hem convertit en especialistes sobre el contagi del Covid-19, per saber què hem de fer, per estar nosaltres protegits i tenir protegits als nostres clients.
Ens hem dotat de plans de prevenció del contagi de Covid-19, amb nous protocols d’actuació d’alta exigència, de la ma de les millors empreses de prevenció i de neteja i desinfecció. Estem compromesos amb la teva seguretat i volem demostra-t’ho.
Habitacions:
- Neteja i desinfecció de les habitacions: s’han revisat i actualitzat els protocols de neteja per garantir un profund, complet i exigent procés de desinfecció, eliminant qualsevol vestigi de virus, en el remot cas que hi hagués entrat. Les habitacions s’entreguen precintades per garantir que un cop el personal de neteja conclou el procés de neteja i desinfecció, ningú més hi ha pogut accedit, i per tant, es pot considerar un espai assegurat.
- Bugaderia: s’ha actualitzat el protocol per la gestió de la roba amb la finalitat de garantir circuits separats de roba bruta i roba neta, i garantir l’ús de procediments de rentat a temperatures superiors a 60ºC, que garanteixin l’eliminació de qualsevol possible contaminació vírica.
- Ventilació: es considera una de les mesures bàsiques més efectives i es porta a terme de manera estricta en tot el procés de neteja i desinfecció de les habitacions.
- Tèxtils: s’han retirat de les habitacions certs elements, per reduir possibles superfícies de contagi. La resta de materials tèxtils com cortines, coixins o sofàs es polvoritzen amb productes desinfectant durant el procés de neteja i desinfecció de l’habitació.
Recepció, Restaurants i Zones Comuns
- Augment en la freqüència de neteja i desinfecció de zones comuns: s’han estudiat tots els punts calents de les zones comuns de l’hotel i s’apliquen protocols de neteja i desinfecció per evitar transmissió per contacte.
- Gel hidroalcohòlic: disposem de dispensadors de gel hidroalcohòlic a totes les zones comuns de l’hotel i recordatoris de la importància del seu ús.
- Reducció de l’aforament: hem recalculat i reduït l’aforament de cada zona de l’hotel, en funció dels possibles riscos i de les mesures preventives adaptades, perquè siguin zones segures, i s’han establert barreres físiques amb el nostre personal per poder mantenir el servei presencial assegurant la distància social necessària.
- Senyalització: a totes les zones comunes i interiors de les habitacions, s’ha reforçat la senyalística per difondre i recordar els missatges preventius que s’han de respectar en tot moment pel bé de tots.
Mesures organitzatives
- Targetes electròniques desinfectades: totes les targetes d’accés a les habitacions són desinfectades abans de ser entregades als clients.
- Formació del personal: tot l’equip de l’Hotel Flamingo ha rebut formació i informació sobre aspectes generals del COVID-19, sobre els protocols definits i la seva correcta implementació, i sobre protocols per ajudar i assessorar als nostres clients.
- Ús d’EPIS: el personal disposa dels equips de protecció adequats per cada lloc de treball, així com la formació per al seu ús adequat. Tanmateix, s’informa a tots els nostres clients de l’obligatorietat de l’ús de mascareta a les zones comunes. Disposem d’equips de protecció a disposició dels nostres clients. Veure apartat “La teva protecció”.
- Rotació d’habitacions: s’organitza el calendari de reserves a les habitacions, amb el criteri de permetre el màxim interval de temps entre un clients i el següent.
- Informació de serveis i activitats: volem que estiguis segur tant al nostre hotel, com en qualsevol altre visita o activitat que realitzis en el nostre entorn. Així que et donarem informació actualitzada perquè la teva estada sigui el més segura possible.
Volem compartir amb tu el molt que hem après per evitar el contagi del Covid-19. La clau està en auto protegir-se i protegir als altres del virus, de manera que el tinguem entre tots sota control total. Per això et recomanem uns comportaments bàsics perquè tots estiguem amb seguretat sanitària i tranquil·litat:
- Arribada a l’hotel: és obligat, per tothom, l’accés a l’hotel amb mascareta, sense la qual no està permesa l’entrada. A la recepció n’hi haurà alguna, per casos d’emergència. Preguem que segueixis les indicacions de la senyalització i del personal de l’hotel en tot moment:
-
- Desinfecció de mans amb el gel hidroalcohòlic que estarà a la teva disposició a l’entrada.
- Desinfecció de calçat i altres elements a l’entrada.
- Et prendrem la temperatura amb un termòmetre sense contacte, de manera que només es podrà accedir amb una temperatura inferior a 37,5ºC.
- Mesurarem el teu % de saturació d’oxigen en sang, de manera que només es podrà accedir amb un percentatge superior al 90%.
- Complementació de la declaració del teu estat sanitari, excepte si ja ho has fet abans de la teva arribada.
- Seguir les rutes d’accés indicades al terra.
Aquestes mesures són també seguides per tot el personal de l’hotel a diari.
- A l’entrar a la teva habitació: la trobaràs completament desinfectada, perquè sigui la teva zona assegurada i puguis estar-hi amb els teus amb total tranquil·litat. Però per mantenir-la en aquest estat, et recomanem que, sempre que hi entris, el primer que facis sigui rentar-te les mans amb aigua i sabó durant 20 segons, abans de tocar res; i també, deixis a la zona bruta de l’habitació, ubicada a la banqueta-maleter, el que creguis que no està net com t’agradaria. D’aquesta manera, mantindràs l’habitació neta de Covid-19 de forma permanent.
- Dins l’habitació: ventila l’habitació amb la màxima freqüència obrint les finestres, si és possible cada hora.
- A les zones comunes:la via principal de contagi és per la boca, a l’inspirar petites gotes amb carga vírica, procedents d’una persona en fase de contagi. Per protegir-te i protegir als altres, hem fet obligatori l’ús de mascareta, per tothom. D’aquesta manera, si tots portem mascareta, no ens podem contagiar per via oral, ni contagiar als altres. Perquè la mascareta sigui efectiva, ha de ser preferiblement tipus FFP2 (nomenclatura europea) o les seves equivalents sota altres normes (N95, KF95, KN95, KP95, P95, DS95, etc). Recorda que, si es fa malbé o s’embruta, és necessari que la canviïs.
- A l’esmorzar-buffet: és necessari accedir amb mascareta i portar-la posada per moure’s pel buffet. També la desinfecció de mans a l’entrada. Segueix les indicacions per ocupar una taula identificada com que ha estat desinfectada i preparada. Els aliments estan degudament protegits i per manipular-los amb total tranquil·litat, seran necessaris els guants disponibles al buffet.
- Al restaurant: també és necessari accedir-hi amb mascareta i portar-la posada per moure’s pel restaurant. Tindràs desinfecció de mans a l’entrada. Segueixi les indicacions per ocupar una taula identificada com que ha estat degudament desinfectada i preparada. A la taula, hi trobaràs una petita bossa, per poder guarda-hi la mascareta amb seguretat. Durant el servei, el restaurant gaudirà de ventilació i extracció d’aire complementària, perquè hi gaudeixis tot el temps que vulguis amb tranquil·litat.
- Fora de l’hotel:l’ús de mascareta és obligat en els transports públics, a la majoria d’espais tancats i en general en tots els espais oberts on no hi puguis mantenir la distància de seguretat. Et recomanem que et treguis la mascareta només quan sigui imprescindibles, com per exemple per menjar o beure, i quan puguis garantir una distància mínima entres altres persones.
- La teva seguretat: si durant la teva estada observes que tu o algun dels teus acompanyants té algun dels símptomes habituals, com febre, tos o malestar general, posa’t en contacte amb nosaltres de forma immediata, per poder-te ajudar.
Com pots veure, són algunes normes bàsiques, que poden generar certa incomoditat, però que estan pensades perquè gestionis la teva seguretat sanitària i puguis gaudir de la teva estada amb nosaltres i tornar a casa amb total tranquil·litat.
Que la Covid-19 no t’espatlli les teves vacances o el teu viatge de treball!!
Uneix-te a nosaltres i gaudeix.
Per què diuen vostès que s’han convertit en especialistes amb la Covid-19? És que els altres hotels no ho són?
Tota la plantilla de l’Hotel ha realitzat una formació específica de la gestió del contagi de la Covid-19 de 3 hores, amb exàmens. Els caps de departament han fet una formació específica per a saber dissenyar plans de prevenció de la Covid-19 i hem estudiat tot l’Hotel i redefinit tots els processos convertint-los en Covid-safe. Ara gestionem la Covid-19 basant-nos en la ciència. El que l’autoritat determina pot no ser suficient si no se sap com implementar-ho. I veiem que hi ha bastants hotels que estan perduts i no saben què és el que han de fer per tenir a virus sota control.
Són vostès Covid-free?
No. És impossible estar 100% lliure de virus i és irreal dir que s’està. El que sí es pot fer és gestionar aquest risc amb mesures de prevenció i aconseguir que el risc de contagi sigui pràcticament zero, encara que no nul.
Què és això que diuen que han preparat l’Hotel perquè tots estiguem segurs?
El virus pot estar en les persones i passar d’una a una altra. Totes les persones que entrem cada dia a l’Hotel passem un control de virus, per detectar si hi ha algú que pugui estar infectat i ajudar immediatament i impedir que pugui contagiar als altres. Dins de l’Hotel, tots portem els nostres mitjans de protecció personals, de manera que anem protegits i protegim els altres. I els objectes de l’Hotel estan controlats per tots, de tal manera que qualsevol càrrega vírica que remotament pogués haver-hi, és eliminada eficaçment. Tenim el virus controlat a les persones i als objectes de l’Hotel.
Què passa si faig avui una reserva i la vigília no em trobo bé? Puc cancel·lar sense problemes?
Durant el període de pandèmia, la flexibilitat de cancel·lació de la reserva és pràcticament del 100%. Volem que els clients vinguin a gaudir i, si just abans de venir, tenen la mala sort de trobar-se malament, li facilitarem que cancel·li la reserva o que la programi per a més endavant, si així ho desitja.
Per què he de portar mascareta dins de l’hotel?
Entre un 25 i un 30% de les persones que s’infecten d’aquest virus no presenten símptomes, pel que no saben que tenen la malaltia i durant uns dies contagien als altres, sense saber-ho. Per això, dins de l’Hotel, totes les persones portem màscares adequades per a auto-protegir-nos i protegir a tots els altres d’un possible contagi. Si tots portem màscara, tots estem segurs i podem estar tranquils.
L’habitació de l’hoste ha estat pensada perquè sigui un lloc on estar sense cap protecció, com a casa.
I als restaurants, bars i llocs on cal prescindir de mascareta, hem compensat l’estada amb ventilació natural i mecànica suplementàries, perquè les persones puguin estar tranquil·les.
Puc portar la meva mascota amb mi?
Per descomptat. Estem al Delta de l’Ebre i ens encanta la natura.
Té autorització per prendre’m la temperatura a l’entrada a l’Hotel?
Són les normes que ens hem posat a l’Hotel i a tota la plantilla i que també demanem als nostres clients i proveïdors, emparant-nos al dret d’admissió, per evitar un mal molt més gran.
Què passa si anem diverses persones i només una té febre?
Tota persona que no estigui en condicions d’ingressar a l’Hotel, no podrà fer-ho. Si els acompanyants decideixen que també se’n van, ens sabrà greu per tots, però considerem que el nostre compromís és no permetre l’accés. Per descomptat, si ho desitgen, els facilitarem com posar-se en contacte amb l’atenció sanitària de la nostra zona i li facilitarem la cancel·lació o ajornament de la seva reserva.
¿Es guarda a l’Hotel la distància de seguretat?
A l’Hotel procurem complir en tot moment les obligacions emeses per l’autoritat competent. S’ha mogut tot el mobiliari, per complir amb la distància social i allà on no ha estat possible, ho hem senyalitzat i requerim que totes les persones portin posada la mascareta necessària.
Puc accedir a l’Hotel si he perdut la mascareta o se m’ha oblidat?
A Recepció tenim alguns mitjans de protecció per a aquestes emergències. No obstant això, no podem garantir que sempre en tinguem disponibles. Una persona sense màscara d’algun tipus, no pot accedir a l’Hotel.
Què passa si no vull portar la mascareta o no em va bé?
L’ús de la màscara per part de totes les persones presents a l’Hotel és una obligació que ens hem imposat, per preservar la salut de tots, per evitar un perill més gran. La persona que no vulgui portar mascareta, serà convidada a abandonar l’Hotel.
Què passa si tinc febre, però porto un certificat mèdic, dient que la causa és una diferent a la SARS-CoV-2?
A l’Hotel no controlem a cap persona, sinó al virus. Si una persona té febre i pot demostrar que no és per causa d’aquest virus, serà benvinguda i farem tot el que estigui al nostre abast per a què se senti millor.
Podré prendre l’esmorzar – dinar – sopar a l’habitació?
I tant que si. El nostre servei de Room Service li portarà a l’habitació tot el que necessiti, com fins ara (té càrrec).
Per què no està oberta la piscina interior?
Com totes les altres instal·lacions, la piscina interior ha estat estudiada pels experts de prevenció i han determinat que, donat l’alt nivell d’exigència de les mesures de prevenció es preferible que no sigui utilitzada.
Quina ventilació tenen a l’Hotel?
Els tècnics de prevenció han estudiat amb detall les ventilacions de tot l’Hotel i han determinat els protocols a seguir en totes i cadascuna de les zones, per assegurar que les càrregues víriques que remotament poguessin entrar a l’Hotel, són ràpidament eliminades. Al Restaurant i als salons disposem de ventilació suplementària de gran potència.
Quines mesures s’han adoptat a l’habitació?
Cada habitació és netejada i desinfectada cada dia amb un protocol de nivell hospitalari. Un cop finalitzat aquest procés, precintem l’habitació, de manera que quan arriba el client, té la seguretat que no ha entrat ningú, de manera que estigui completament segur i tranquil, com a casa. A més, li recomanem un seguit de pràctiques d’higiene i de ventilació, perquè mantingui la seva habitació neta de risc víric.
Quines mesures s’han adoptat a l’esmorzar?
Per a nosaltres ha estat important mantenir el nostre esmorzar-bufet, tan reconegut pels nostres hostes, amb el seu suc de taronja natural, el cafè Nespresso i un llarg etcètera que l’ha fet tan popular. El mantenim, millorant la protecció dels aliments i demanant als clients que durant els seus viatges en busca de l’esmorzar portin mascareta i guants.
Quines mesures s’han adoptat al restaurant?
Al nostre Restaurant tenim extracció forçada d’aire d’alt rendiment, de manera que el local és molt segur. Podrà estar sense mascareta, relaxar-se i gaudir.
Quines mesures s’han adoptat a la terrassa?
A la nostra popular terrassa hem recalculat i ajustat l’aforament, i els tècnics de prevenció l’han reduït molt poquet, ja què està a primeríssima línia de platja, i suposa una envejable brisa marina, que elimina pràcticament el risc de contagi.
Quines mesures s’han adoptat a la piscina?
La cloració de l’aigua és seguida de forma molt estreta i és el que garanteix la salubritat total de l’aigua. Fora de la piscina, hem establert la distància social.
Sap quines mesures s’han adoptat a la platja?
La probabilitat de contagi per l’aigua de la mar o per la sorra de la platja és pràcticament nul. I ho sabem perquè ho hem estudiat. L’Ajuntament ha determinat que cal respectar la distància social establerta per l’autoritat.
Què tenen previst en al cas que algú es posi malalt durant la seva estada?
Quan qualsevol persona que està a l’Hotel presenta algun tipus de símptoma o de pre-símptoma de SARS-CoV-2, la primera persona que l’identifica activa el pla de contingència que tenim previst, que mobilitza bona part de l’Hotel, per ajudar al possible malalt immediatament i preservar a tots els altres d’un possible contagi.
Hotel Flamingo
C/ Ronda de Mar, 58 – 43895 L’Ampolla
Teléfono: 977 59 38 16
Fax: 977 59 38 19
Email: reservas@hotelflamingo.cat